Saturday 30 January 2016

Αστικές συγκοινωνίες, ένα αιώνιο δράμα;

Ας ξεκινήσω λέγοντας ότι εάν υπάρχει ένα top 100 ανθρώπων που έχει εξαρτηθεί όλη τους τη ζωή από τα ΜΜΕ, σίγουρα είμαι μέσα σε αυτό. Τι θέλω να πω; Δεν έχω δίπλωμα, δεν ξέρω να οδηγώ και προέρχομαι από μια οικογένεια που επίσης δεν έχει στην κατοχή της μεταφορικό μέσο. Υπάρχει οικογένεια στην Ελλάδα που δεν έχει τουλάχιστον ένα αυτοκίνητο; Και όμως ναι! Για διάφορους λόγους δεν κατόρθωσα ακόμα να βγάλω το δίπλωμα οδήγησης (κυρίως έλλειψης χρόνου και χρημάτων) και σκέφτομαι ότι θα περάσει πολύς καιρός ακόμα μέχρι να πω ότι θα βγάλω δίπλωμα και θα αγοράσω ένα δικό μου αυτοκίνητο.

Μην με παρεξηγείτε, αλλά το κόστος συντήρησης ενός αυτοκινήτου είναι τεράστιο. Επίσης, στην Αθήνα ή θα πρέπει να έχεις συνεχώς το άγχος του πάρκινγκ ή να νοικιάσεις θέση. Μα πώς είναι οι συγκοινωνίες στις άλλες πόλεις;
Το μετρό στη Ρώμη
Εάν μια πόλη μοιάζει απίστευτα με την Αθήνα στον τομέα των μετακινήσεων, αυτή είναι η Ρώμη. Διαβάζοντας αυτό το άρθρο για το μετρό στη Ρώμη δύο πράγματα μου έρχονται κατευθείαν στο μυαλό: πρώτον, η ιταλική πρωτεύουσα έχει και αυτή δύο και κάτι γραμμές (η γραμμή C είναι ακόμα υπό κατασκευή) και το κόστος είναι πάνω κάτω το ίδιο με την Αθήνα. Φυσικά και εκεί γίνονται συνεχώς απεργίες και ποτέ τα λεωφορεία δεν περνάνε στην ώρα τους.
Οι συγκοινωνίες στο Λονδίνο
 Δεν το έχω ζήσει πάρα πολύ το Λονδίνο αλλά αυτό που είδα ήταν ότι το μετρό όντως περνούσε κάθε 3 λεπτά και όντως το εισιτήριο ήταν πανάκριβο. Σχετικά με το "όλα δουλεύουν ρολόι" στο Λονδίνο θα διαφωνήσω. Όταν πήγα εγώ βρήκα πολλούς σταθμούς κλειστούς για έργα, άλλοι είχαν κάποιο τεχνικό πρόβλημα...Συνοψίζοντας όχι όπως το περίμενα!
Γιατί προβληματίζομαι τόσο για τις συγκοινωνίες; Γιατί με άλλα λόγια, έχω μεγαλώσει στριμωγμένη σε ΜΜΜ, έχω χάσει σίγουρα ένα μεγάλο μέρος της ζωής μου στο να περιμένω το λεωφορείο και έχω άπειρες ιστορίες να διηγηθώ για το ότι έχει συμβεί στα λεωφορεία. Το ξέρω ότι κατηγορούμε την Ελλάδα για το το απαράδεκτο των συγκοινωνιών αλλά δεν ξέρω πόσο καλύτερα είναι σε άλλες πόλεις. Πήρα για παράδειγμα 2 πρωτεύουσες με αρκετά μεγάλο πληθυσμό και αποφεύγω να συγκρίνω τις συγκοινωνίες με άλλες πόλεις. Εάν συγκρίνω το Άμστερνταμ που έχει το μισό πληθυσμό της Αθήνας, δεν θα είναι δίκαιο. Γιατί και εάν η Αθήνα είχε το μισό πληθυσμό, όλα θα λειτουργούσαν ρολόι. Ή μήπως όχι;

0 Responses: